Butikslokaler, varför är deras plats så viktig? Det är av de mest viktiga faktorer när det kommer till att starta ett företag och för att kunna utföra en marketing research. När du ser för din inre syn hur företaget ska se ut, måste där vara vad som kommer att säljas, hur det ska säljas och inte minst: var. Affärsområden är bra, ju fler butiker som finns nära så kommer desto fler personer att gå förbi just din butik. Det är bra att veta hur många konkurrenter som kommer att finnas i området på förhand. Ju färre av dessa existerar, desto fler klienter kommer du att få. Logiskt. Sök att få din butik att vara riktigt synlig, och det är väsentligt att arkitekturen är vackert att se på och att belysningen är tillfredsställande. När man plussar ihop alla dessa delar så kommer resultatet att bli potentiella klienter. Om du är intresserad av att hitta butikslokaler till salu eller hyra en lokal i Malmö, kan du hitta fina Fastighetsägare hos Cormac.

Mot vem tävlar du?Fastighetsägare

Håll dina vänner nära, men dina fiender närmare. Känn till konkurrensen. Till exempel, din skoaffär. Hur många säljer skor i ditt område? Få eller många? I detta fall är det bäst med färre. Om fallet är att det finns många butiker och affärer runt omkring, fast som säljer andra produkter, är det ännu bättre. Dessa kommer att dra till sig mer folk till platsen, samtidigt som de inte är din konkurrens. Men även lite konkurrens är bra för ett företag. Hurså? Tänk så här. Som klient, skulle du föredra att handla skor på den enda butiken i ditt område, eller åka till andra sidan stan där det finns ett flertal skoaffärer nära varandra? Oftast väljer man det sista. Man vill ju kunna välja och hitta en rad olika märken och sorter. Så lite konkurrens är hälsosamt, men inte för mycket bara!

Bra image säljer

Som sagt är arkitekturen på butikslokalen viktigt. Som ett mäktigt vapen – man måste veta använda den rätt – spelar en bra dekoration en stor roll, så att platsen blir slående. Kom ihåg:

• Affärsområde. Ju större desto bättre.
• Lokalen du bestämmer för att köpa eller hyra kommer att göra skillnaden.
• Konkurrens. Lite av det är bra, men se till att det inte finns för mycket.
• En bra image säljer.