Få saker skriker nystart för företaget som att byta kontor. Visst kan man sparka hela besättningen istället och hoppas på att de få som är kvar får en nystart med hjälp av nya kollegor, men det är ganska extremt. Då är det bättre att se sig om efter nya lokaler. När man tvingas packa alla sina grejer blir det automatiskt tid till eftertanke. Man tar ju för det mesta bara med sig det man vill ha på det nya stället. Då får man chansen att göra sig av med gammalt skräp och börja på ny kula på det nya stället.
I Malmö finns HSB Ekonomi Fastighetsförvaltning. De kan hjälpa till med allt som rör lediga kontor och lägenheter i trakterna kring Malmö. De har bland annat massor av fina hyresrätter, om det är någon av de anställda som också vill ha en ny plats att bo på. HSB ställer upp.

Ordning och reda på kontoretFastighetsförvaltning i helsingborg

Något av de viktigaste att ha på kontoret är ordentligt med förvaring. Bara så är det möjligt att hålla koll på alla papper, främst är det ju papper, som man samlar på sig under åren. Ett ordentligt arkiveringssystem gör det lätt att gå tillbaks senare och kolla på särskilda dokument. Det finns många olika varianter av sorteringssystem. Man kan antingen skapa ett själv med vanliga hyllor och lådor. Eller så kontaktar man något av alla företagen där ute som är proffs på detta, och låter dem komma och organisera. Då slipper man mycket jobb själv. Samtidigt är det lättare att få en överblick om man själv är med och sorterar.

Får inte fattas

Förutom all förvaring som man bör proppa sitt nya kontor fullt med, krävs det en del andra prylar. Man vill ju att de anställda ska känna sig välkomna och trivas. Det är lätt att tro att de som jobbar med datorer och digital marknadsföring inte kräver mer än sina snabba processorer. Men så är det alltså inte. Här är lite saker som kan vara bra att ha på ett kontor:

  • Sköna, ergonomiska möbler
  • En bra kaffemaskin
  • Ljuddämpning som underlättar för arbetsmiljön
  • Trevliga personaltoaletter